Strona 1 z 5

Ważna rzecz w grach RPG...

: środa, 22 lutego 2006, 22:33
autor: Rodic
Co według was jest najważniejsze w grach RPG? Na co najczęściej zwracacie uwagę np. czytając zapowiedź gry? Co najczęściej zachęca was do kupna danej gry RPG? I dlaczego akurat to?

Życzę miłej rozmowy.

: środa, 22 lutego 2006, 22:37
autor: Rodic
Według mnie najważniejsza jest grywalność w grę. A to dlatego że w końcu jak dużo osób gra w grę to znaczy że będzie fajną grą. Zwracam też dużą uwagę na grafikę, i wymagania gry. Na grafikę dlatego że jest to rzecz która daje większą satysfakcję z gry, a wymagania dlatego żeby mi się na dobrych ustawieniach gra nie zrywała.

: środa, 22 lutego 2006, 22:49
autor: Sabrae Xoraim
heh, jak dla mnie to najbardziej się liczy FABUłA Tak, BG4ever! Pozatym, grywalność to nie popularność danej gry, tylko to jak dobrze się w nią gra(sprawność, interfejs itd). Jeżeli nie mam racji niech mnie ktoś poprawi. U mnie liczy się właśnie grywalność, zaraz po fabule, jeżeli chodzi o cRPG, w MMORPG to najbardziej grywalność, i tu GuildWars wymiata, (w połączeniu z świetną grafiką, dużą popularnością, przeciętną fabułą, niskimi wymaganiami sprzętowymi i przeciętną fabułą, posiadającą wiele zwrotów akcji, lecz, jak zwykle ratowane świata) Podsumowując:
1. W cRPG przedewszystkim fabuła, późniejgrywalność
2, W MMORPG przedewszystkim grywalność, popularność, reszta mniej ważna.

: czwartek, 23 lutego 2006, 05:32
autor: Soferim
Pozatym, grywalność to nie popularność danej gry, tylko to jak dobrze się w nią gra(sprawność, interfejs itd).


Ja tutaj bym się nie zgodził. Dla mnie grywalność świadczy o popularności. Im więcej ludzi gra w daną gre, tym jest bardziej popularna - wydaje się logiczne.

Już samo to, że gra jest z gatunku gier fabularnych zachęca mnie, żeby w nią zagrać. Grafika nie jest najważniesza, choć znacząco wpływa na jakość rozgrywek. Fabuła - bez tego grać się nie da. Przede wszystkim gra musi dostarczać dużo rozrywki!

Co do MMORPG ==> grafika już tutaj ma znaczenie. Im lepsza, tym większa przyjemność z grania, ale wiąże się to z wysokimi wymaganiami sprzętowymi. Fabuły w takich grach są zawzyczaj banalne, lub wcale ich nie ma (np. Tibia). Gry MMORPG są monotonne (ale gram w nie).

: czwartek, 23 lutego 2006, 09:12
autor: LOD
Dla mnie najważniejsza jest Grywalność. Czemu nie Fabuła? Bo np. Taka poczciwa, stara Elma, DSJ, większość gier wyścigowych (chć wsumie i te jak już mają to gównianą), FPS nastawionego na rzeźnię i wiele, wiele innych rodzajów gier jest, które fabuły nie mają. Gra się w nie zaś perfekcyjnie i pochłaniają kupę cennych godzin z mego życia. :wink:

: czwartek, 23 lutego 2006, 14:47
autor: Jelcyn
Jeśli chodzi o RPG, to najważniejsza jest:
1) długa, pełna zwrotów akcji i pobocznych questów fabuła, najlepiej z kilkoma alternatywnymi zakończeniami;
2) trudność gry, niezbyt podobają mi się gry, w których nie trzeba wiele myślec;
3) Grywalność, jest wiele fajnych gierek, które spełniają powyższe wymagania, ale nie pójdą mi na moim sprzęcie;
4) Muzyka, tworzy klimat, co wg mnie jest ważniejsze od grafy;
5) Grafa, wychowałem się na Heros I i II, więc niezbyt się nią przejmuje, jednak ładna grafa umila czas spędzony przed grą.

: czwartek, 23 lutego 2006, 15:34
autor: BLACKs
Według mnie najbardziej liczy się fabuła, bez niej można zrobić tylko kaszankę. Chociaż, dobrą fabułę musi wspierać odpowiednia grywalność. Grafika nie liczy się za bardzo, chociaż ładnie jest popatrzyć na smaczki z Obliviona.

: czwartek, 23 lutego 2006, 16:21
autor: Sabrae Xoraim
Soferim pisze:
Pozatym, grywalność to nie popularność danej gry, tylko to jak dobrze się w nią gra(sprawność, interfejs itd).


Ja tutaj bym się nie zgodził. Dla mnie grywalność świadczy o popularności. Im więcej ludzi gra w daną gre, tym jest bardziej popularna - wydaje się logiczne.
http://www.gry-online.pl/slownik_gracza.asp? pisze: grywalność (miodność)

Atrakcyjność gry z punku widzenia gracza; współczynnik oceny gry odrębny względem jakości jej grafiki czy muzyki; wykładnia tego, jaką przyjemność z gry można czerpać; zamienny na grywalność termin miodność ukuty został przez redakcję miesięcznika Secret Service i przyjął się powszechnie.

: czwartek, 23 lutego 2006, 21:51
autor: Belath_Nunescu
Może dwie najważniejsze rzeczy w RPG'ach...to powinno byc kompromisowe... :D FABUŁA + GRYWALNOŚĆ...

: czwartek, 23 lutego 2006, 22:41
autor: Rodic
Tak zgodzę się z tobą Sabrae Xoraim. Grywalność świadczy o popularności gry. Bo przeciesz to chtba wiadomo że grywalność- popularność.

: czwartek, 23 lutego 2006, 22:49
autor: krucaFuks
bardziej przychylalbym sie do stwierdzenia:
popularność = kasa władowana w marketing

: piątek, 24 lutego 2006, 06:52
autor: Epyon
<krucaFuks tutaj ma rację z tą popularnością. ;)>

Na początku nie zgodzę się, że w ankiecie jest opcja "grywalność", bo na przyjemność z gry składa się wiele elementów, głównie fabuła, bo jak wiadomo grafika i muzyka w RPG to nie super ważna sprawa (zawsze można coś z winampa puścić). Chociaż oprawa audiowizualna buduje klimat. Nie można moim zdaniem wybrać takiego jednego najważniejszego elementu, bo żaden sam sobie nie poradzi. Gra to jedna wielka całość. ;)

: piątek, 24 lutego 2006, 15:13
autor: BochN
Ja zazwyczaj traktuję cRPG jak interaktywną książkę toteż najważniejsza jest dla mnie fabuła potem klimat oraz to czy gra pójdzie na moim kompie, na szarym końcu jest grafika i muzyka.

: sobota, 25 lutego 2006, 10:51
autor: Rodic
Ja na razie też zwracam uwagę na to czy pójdzie na moim kompie, ale za miesięc się to znieni. Na razie nie mam znakomitego kompa, ale za miesięc składam kompa za 3000zł, to będzie tak: grafa na maxa, jakość dzwięku na maxa, rozdzielczość na maxa itp. Wtedy to będzie odjazd [zamyślenie się]...

: sobota, 25 lutego 2006, 13:48
autor: Jelcyn
Naszczęście na moim pecku (dotychczas) wszystko chodzi. Ale nikt tu nie wspomniał, o jeszcze jednej możliwości do wybrania, mianowicie trudności gier. Ja osobiście nie lubię kiedy gra jest za prosta, czóje się wtedy zawiedziony i zniesmaczony, że grą, którą kupiłem z xxx złoty, mogę się cieszyć przez tak krótki okres czasu.

A tak nawiasem mówiąc to zbyt prosta gra jest obrazą dla graczy.

: niedziela, 26 lutego 2006, 18:22
autor: BLACKs
Tylko bez przesady - nie lubię gier superrealistycznych, w których jeden pocisk z byle czego ciebie zabija, itp.

W końcu gry mają przynosić przyjemność czyż nie? Dlatego warto się oderwać od rzeczywistości. Co prawda za prosta gra też nie jest fajna, dlatego ja prawie zawsze gram na medium. Rzadko kiedy decyduje się na hard lub easy.

: niedziela, 26 lutego 2006, 22:10
autor: LOD
Szczerze mówiąc ostatnio mało gram. Częściej siedzę na necie, a jak już gram to w poczciwą Elastomanię z muzyką z WinAmpa lub Heroes III. Od święta to w WarCrafta 3. Poprostu ostatnio bardziej wolę pogadać/się czegoś dowiedziećniż grać. Jedną z przyczyn jest też swoją drogą słaby komp jak na dzisiejsze czasy z małą ilością ramu i zapchanym dyskiem. Powoduje to nieprzyjemne zwolnienia i cięcia w grach (każdej prócz Heroes III).