[Warhammer 2.0] Tajemnice Schuten [ZAMKNIĘTA, KOMENTARZE]

Stare i nieaktywne wątki z Rekrutacji.
Acid
Marynarz
Marynarz
Posty: 320
Rejestracja: sobota, 10 listopada 2007, 17:57
Numer GG: 20329440
Lokalizacja: Dundee (UK)

[Warhammer 2.0] Tajemnice Schuten [ZAMKNIĘTA, KOMENTARZE]

Post autor: Acid »

INTRO

Rok 2526 KI był całkiem dobry dla małego miasteczka Schuten, umiejscowionego na drodze do Erengardu, między Beeckerhoven i Norden, położonego w prowincji Nordlandu – mimo że pierwszy rok po wojnie z Archaonem miasteczko ledwo dawało sobie radę i mówiło się nawet o odebraniu praw miejskich, teraz znów tętniło życiem, zamówieniami na lokalne produkty jak i nie narzekało na kupców i łowców potrzebujących bazy do swoich wypadów do położych na południu Cierniowych Wzgórz.

Taki obrót sprawy cieszył bardzo byłego krasnoludzkiego najemnika, Augustusa Hargrimmsona, prowadzącego osławioną w miasteczku gospodę „Bomberstrauch”. Wszyscy tutaj dobrze pamiętali bitwę, w której khazad uratował przed śmiercią z rąk Chaosu miejscowego barona Helmuta Adenauera, za co otrzymał dożywotnią koncesję na alkohol. Niestety, w walce z Rycerzem Chaosu stracił nogę i kuśtykał teraz przez salę na drewnianej, którą, według niektórych mieszkańców Schuten, sam sobie wystrugał.

Mimo wczesnej pory, Augustus krzątał się po sali donosząc zamówienia, gdyż gości zebrało się całkiem sporo. Wśród nich był Agrad Magnusson, klanowy kuzyn Augustusa, który pracował w Schuten jako kowal, a także Madame Rozalia, tutejsza właścicielka domu usług cielesnych i nie do końca legalnych dyskutująca o czymś z tutejszym lekarzem, Fiodorem Enestangiem. Po przeciwległej stronie sali, w kącie, siedziało dwóch ludzi grających w karty, obok kilku znużonych podróżą poszukiwaczy przygód pałaszowało talerze pełne gorącej kaszy. Przy szynku jakiś tajemniczy jegomość w kapturze ukrywającym jego oblicze czytał grubą księgę i wydawał się mało zainteresowany resztą zgromadzonych w sali. Drewno miło trzaskało w palenisku, obok którego dwóch miejscowych toczyło zażarty spór o jakaś kobietę.

No i byliście jeszcze WY.
Przybyliście do miasteczka kilka dni temu – jedni wcześniej, inni później... i tak jakoś zostaliście na dłużej. Może miał na to wpływ klimat samego miasta, które było nad wyraz spokojne i leniwie toczyły się w nim kolejne godziny i dni? A może jednak pogoda? Od niemal tygodnia śnieg sypał bowiem bez przerwy; było zimno a biały opad i niska temperatura nie napawała zbytnim optymizmem do dalszych podróży w siodle.

Samo miasteczko nie było duże, liczyło zaledwie kilkadziesiąt domów, rozstawionych naprzeciw siebie wzdłuż jedynej głównej ulicy w Schuten. Znajdowały się tutaj m.in.

- gabinet doktora Enestanga
- karczma „Bomberstrauch”
- karczma „Pod Czarcim Okiem”
- stajnia i kuźnia
- browar Augustusa Hargrimmssona
- burdel „Szminka i Koronka” należący do madame Rozalii
- młyn, piekarnia i kilka innych budynków należących do miejscowego bogacza Josefa Geriga
- strażnica i więzienie
- ruiny wzniesionego na wzgórzu nieopodal miasteczka dworku Rensingów,

a także kilka innych miejsc, zamieszkanych przez mniej lub bardziej ważnych mieszkańców Schuten. Sama mieścina otoczona była wysoką palisadą, w zimie woda czerpana była ze studni na tzw. 'placu targowym', a zwykle z płynącej nieopodal rzeki Reiffen.

* * *

Witam!

Zgodnie z ostatnimi zapowiedziami otwieram rekrutację do sesji osadzonej w Starym Świecie, a dokładniej mówiąc w małym miasteczku Schuten, umiejscowionym gdzieś na zadupiu Nordlandu. Od razu mówię, że będzie to moja pierwsza sesja pbf w roli MG, więc w razie czego proszę mi wybaczyć wszelkie niedociągnięcia w narracji – tak się składa, że lepiej czuję się jako gracz niż mistrz, ale mam nadzieję, że jakoś tragicznie nie będzie. Wyżej przedstawiłem krótki zarys miasteczka i niektórych mieszkańców, z którymi w międzyczasie będziecie się spotykać, lub przypadkowo trafiać na ulicy. W miarę jak akcja będzie posuwać się naprzód, będę w tym temacie opisywał konkretnych NPC-ów a także ważniejsze lokacje. A teraz czas na detale:

- przyjmę od 3 do 5 graczy – ni mniej, ni więcej. Selekcja odbędzie się na podstawie konkursu kart.
- bohaterów tworzycie w trakcie kompletowania drugiej profesji, wg zasad drugiej edycji Warhammer'a (niech będą trzy rozwinięcia z tejże – można je zamienić na umiejki bądź zdolności z drugiej kariery)
- dopuszczalne rasy: człowiek, elf, krasnolud, niziołek. Wszelkiej maści mieszańcom i dziwnym rasom mówię stanowcze: NIE! :)
- sesja storytelingowa, nastawiona na odgrywanie i interakcje z otoczeniem; mechanika ograniczona będzie do niezbędnego minimum w sytuacjach spornych.
- liczę na wasz otwarty umysł, własną inicjatywę itd., a także ingerencję w otoczenie (opisy mniej ważnych lokacji, NPC-ów itd., w dopuszczalnych normach)
- średnia prędkość odpisywania to post tygodniowo – może się zmienić w zależności od mojej sytuacji osobistej itd. Jako że jestem osobą uczącą się i pracującą, poniżej siedmiu dni raczej nie zejdę, zwłaszcza że gram jeszcze u Serge'a. Poza tym chcę, żebyśmy grali sobie na spokojnie i cieszyli się z gry – nikt nas przecież nie goni.
- jako że sam nie piszę 'książek' w swoich postach, od Was również nie będę tego wymagać. Minimalna długość postów to 0,5 - 1 strona w Wordzie. Oczywiście jak ktoś poczuje wenę i napisze dwie (czy trzy) to tym lepiej :).
- w przygodzie nie ma miejsca na postacie o charakterze złym, czy o osobowości samotników. Celem jest stworzenie współdziałającej drużyny, gdyż atrakcji nie zabraknie :).

Klasyczny schemat karty:
[AVATAR]

Imię:
Rasa:
Profesja:
Poprzednia profesja:
Wiek:
Wzrost :
Waga:
Wygląd:
Zachowanie:
Znak gwiezdny:
Bóstwo:

Cechy główne:


WW
US
K
Odp
Zr
Int
SW
Ogd

Cechy drugorzędne:

A
Żyw
S
Wyt
Sz
Mag
PO
PP

Umiejętności:
Zdolności:
Wyposażenie:
(macie wolną rękę, tylko bez przegięć – żadnych magicznych przedmiotów)
Czary: (jeśli postać zajmuje się profesją magiczną)
Broń:
Zbroja:
Punkty zbroi:

Historia: (minimum 1 A4 - skoro to postaci na drugiej karierze, to coś już w życiu przeszli, nie?)
Karty ślijcie na PW. Rekrutacja potrwa zapewne gdzieś około tygodnia, chyba że wcześniej zbiorę odpowiednią ilość zadowalających mnie KP. Jeżeli są jakieś pytania lub wątpliwości to proszę pytać w temacie lub na PW.

Czekam na zgłoszenia i karty.

Pozdrawiam! :)
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 4 maja 2009, 17:10 przez Acid, łącznie zmieniany 1 raz.
Seks jest jednym z dziewięciu powodów do reinkarnacji. Pozostałych osiem się nie liczy.

Obrazek
Serge
Kok
Kok
Posty: 1275
Rejestracja: poniedziałek, 10 lipca 2006, 09:55
Numer GG: 9181340
Lokalizacja: tam, gdzie diabeł mówi dobranoc

Re: [Warhammer 2.0] Tajemnice Schuten

Post autor: Serge »

Jak dla mnie wprowadzenie ciekawe i już nie ściemniaj że takie masz problemy narracyjne :P. No i w końcu przygoda rozgrywająca się w jednym miejscu, co daje wiele możliwości :twisted: . Z tego co wiem, żona wysłała Ci już swoją kartę; moja pójdzie do Ciebie na dniach.

Acha, w razie gdyby ktoś pytał - zagramy dość nietypowym rodzeństwem elfów (dlaczego nietypowym to się przekonacie na sesji :P). Profesje: czarodziejka i zwadźca.

Pozdro!
Niebo i piekło są w nas, wraz ze wszelkimi ich bogami...

- Pussy Warhammer? - spytała Ouzi.
- Tak, to taki, gdzie drużynę tworzą same elfy. - odparł Serge.
MarcusdeBlack
Marynarz
Marynarz
Posty: 327
Rejestracja: środa, 18 lutego 2009, 16:02
Numer GG: 10004592
Lokalizacja: Pałac Złudzeń

Re: [Warhammer 2.0] Tajemnice Schuten

Post autor: MarcusdeBlack »

Acid'zie drogi,
Zgłaszam chęć uczestniczenia w twojej sesji.
Kurcze strasznie formalnie to brzmi :lol:
Kartę myślę że zdążę napisać przed okresem świątecznym (lub nie..), proponuję postać Rycerza w wieku zaawansowanym, 52 lata, opryskliwy dziadu z lekkim, :twisted: , skrzywieniem umysłowym (nie moralnym wspominam na wstępie, w końcu to rycerz) i półtorakiem przy boku.
Postać, przynajmniej według mnie, barwna i ciekawa.
Nie będzie także żadnym 'psujem drużynowym' czy samotnikiem.
Tyle na razie z mej strony.
Ciao.
"Prawdziwych przyjaciół trudno jest znaleźć, lecz stracić ich jest bardzo łatwo."

Marcus jest okay. Marcusdeblack się dziwnie odmienia jako całość ;P.
Acid
Marynarz
Marynarz
Posty: 320
Rejestracja: sobota, 10 listopada 2007, 17:57
Numer GG: 20329440
Lokalizacja: Dundee (UK)

Re: [Warhammer 2.0] Tajemnice Schuten

Post autor: Acid »

Serge pisze: Z tego co wiem, żona wysłała Ci już swoją kartę; moja pójdzie do Ciebie na dniach.
Jeśli zero wysłała, to wybacz, ale nic do mnie nie dotarło. Więc nadal czekam na Wasze karty :P

Marcus, ślij kartę - jeśli będziesz odgrywał swoją postać, tak jak o niej piszesz wyżej, to może być ciekawie :D.

Czekam na kolejne zgłoszenia!
Seks jest jednym z dziewięciu powodów do reinkarnacji. Pozostałych osiem się nie liczy.

Obrazek
Ouzaru
Mat
Mat
Posty: 492
Rejestracja: środa, 18 lutego 2009, 09:39
Numer GG: 16193629
Skype: ouzaru
Lokalizacja: U boku Męża :) Zawsze.

Re: [Warhammer 2.0] Tajemnice Schuten

Post autor: Ouzaru »

Karta poszła - czekam na werdykt :)
Obrazek
Acid
Marynarz
Marynarz
Posty: 320
Rejestracja: sobota, 10 listopada 2007, 17:57
Numer GG: 20329440
Lokalizacja: Dundee (UK)

Re: [Warhammer 2.0] Tajemnice Schuten

Post autor: Acid »

Przeczytałem Twoją kartę, zero i muszę przyznać, że jestem pod OGROMNYM wrażeniem - postać zrobiona idealnie pod storytelling i masz u mnie pewne miejsce w drużynie :). Poza tym tak pięknie wykonanej karty nie otrzymałem nigdy wcześniej :D. Postać świetna, gratuluję!

Czekam na dalsze zgłoszenia i karty!
Seks jest jednym z dziewięciu powodów do reinkarnacji. Pozostałych osiem się nie liczy.

Obrazek
Ouzaru
Mat
Mat
Posty: 492
Rejestracja: środa, 18 lutego 2009, 09:39
Numer GG: 16193629
Skype: ouzaru
Lokalizacja: U boku Męża :) Zawsze.

Re: [Warhammer 2.0] Tajemnice Schuten

Post autor: Ouzaru »

Umm... panie MG... Kartę napisałam ja(bez statów), a zrobił ją Serge ^^ Mówiłam mu, że świetnie to wykonał, ale on taki skromny jest :P
Obrazek
MarcusdeBlack
Marynarz
Marynarz
Posty: 327
Rejestracja: środa, 18 lutego 2009, 16:02
Numer GG: 10004592
Lokalizacja: Pałac Złudzeń

Re: [Warhammer 2.0] Tajemnice Schuten

Post autor: MarcusdeBlack »

Karta pewnie trafi do ciebie dopiero po świętach, chociaż postaram się jak najszybciej.
Tworzenie historii, trochę potrwa (zwłaszcza że JA zawsze robię teksty na 'brudno'), będzie to wyglądało jak rozmowa Herr Richtera (mój BG) z paziem Martinem.
I tu jest pewna kwestia do rozstrzygnięcia, miałbym pod 'opieką' (częściową kontrolą, szczerze mówiąc), BN'ka, właśnie pazia. Tak więc żadne wsparcie bojowe, raczej urozmaicenie fabularne.
Inny powód opóźnienia tworzenia mej karty, to powód materialny, aktualnie nie mam w zasięgu rąk podręcznika do Wfrp, ale myślę że odzyskam go na dniach.
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 6 kwietnia 2009, 20:28 przez MarcusdeBlack, łącznie zmieniany 1 raz.
"Prawdziwych przyjaciół trudno jest znaleźć, lecz stracić ich jest bardzo łatwo."

Marcus jest okay. Marcusdeblack się dziwnie odmienia jako całość ;P.
Acid
Marynarz
Marynarz
Posty: 320
Rejestracja: sobota, 10 listopada 2007, 17:57
Numer GG: 20329440
Lokalizacja: Dundee (UK)

Re: [Warhammer 2.0] Tajemnice Schuten

Post autor: Acid »

Jeśli chodzi o giermka (bo chyba jego masz na myśli, Marcus) Twojego rycerza, to jak dla mnie nie ma problemu żebyś go NPC-ował jak tylko uważasz za stosowne - mogą się kłócić, mogą prowadzić mądre dysputy, mogą razem sparingować... wyjątkiem są walki, gdzie będziesz mi w postach wyraźnie zaznaczał, co oprócz Twojego rycerza robi giermek (walczy ramię w ramię ze swoim panem? leci chować się w siano? leci walnąć kielonka, whatever :P). Oczywiście dobrze by było, gdybyś jakoś nakreślił mi charakter i wygląd giermka Twojego rycerza w karcie swojego bohatera :).

Co do sesji, to coś mi się zdaje, że zagramy we trójkę (czyli zero, Serge i Ty, Marcus). Chyba, że zdarzy się jakiś cud i zgłosi się ktoś jeszcze xD.

Mimo wszystko zapraszam :)
Seks jest jednym z dziewięciu powodów do reinkarnacji. Pozostałych osiem się nie liczy.

Obrazek
Blue Spirit
Bombardier
Bombardier
Posty: 895
Rejestracja: niedziela, 15 lutego 2009, 17:50
Numer GG: 0

Re: [Warhammer 2.0] Tajemnice Schuten

Post autor: Blue Spirit »

mam pytanie: czy to będzie jakaś mocno oparta o mechanikę Warhammera?
tzn. czy dopuszczalny jest gracz który na świecie Warhammera się prawie w ogóle nie zna? No i na mechanice też nie... :(

EDIT: jest zajęty sesją wiedźmina, ale leci dość slamazarnie, więc z odpisywaniem nie byłoby problemu... oczywiście gdybym się dostał a to jest baaaaardzo wątpliwe ;)
Obrazek

to dalej ja, tylko mi kochany baziu ksywkę zmienił :D
MarcusdeBlack
Marynarz
Marynarz
Posty: 327
Rejestracja: środa, 18 lutego 2009, 16:02
Numer GG: 10004592
Lokalizacja: Pałac Złudzeń

Re: [Warhammer 2.0] Tajemnice Schuten

Post autor: MarcusdeBlack »

Jeśli chodzi o giermka
I tu jest haczyk drogi Acid'zie, właśnie chodzi mi o pazia, który może zostanie giermkiem (rozwiązałoby się fabularnie podczas sesji), niby 'mała' różnica, ale nie pasuje mi to do koncepcji,
To ma być taki chłopiec do roboty, w tym skryba - tak naprawdę paź z czytaniem i pisaniem.
Więc w walce to on może co najwyżej ..zginąć lub zwiać.
Coś w tym stylu 8) .
"Prawdziwych przyjaciół trudno jest znaleźć, lecz stracić ich jest bardzo łatwo."

Marcus jest okay. Marcusdeblack się dziwnie odmienia jako całość ;P.
Acid
Marynarz
Marynarz
Posty: 320
Rejestracja: sobota, 10 listopada 2007, 17:57
Numer GG: 20329440
Lokalizacja: Dundee (UK)

Re: [Warhammer 2.0] Tajemnice Schuten

Post autor: Acid »

Nesquel pisze:mam pytanie: czy to będzie jakaś mocno oparta o mechanikę Warhammera?
tzn. czy dopuszczalny jest gracz który na świecie Warhammera się prawie w ogóle nie zna? No i na mechanice też nie... :(
NIE!! :D. Mechanika będzie zredukowana do minimum, to ma być sesja gdzie każdy dobrze się bawi odgrywając swego bohatera i odkrywając tytułowe 'tajemnice' Schuten, Nesquel :). Tak jak pisałem w pierwszym poście, mechanika będzie mi potrzebna tylko po to, gdyby jakimś cudem zechcielibyście się lać po gębach, ew. zabijać itd. Jeśli nie masz podręcznika do Młotka, polecam Ci wspaniałe dzieło TofT'a, które znajdziesz w dziale Warhammer'a na TRPG. Jeśli się zdecydujesz, czekam na Twoją kartę :).
MarcusdeBlack pisze:
Jeśli chodzi o giermka
I tu jest haczyk drogi Acid'zie, właśnie chodzi mi o pazia, który może zostanie giermkiem (rozwiązałoby się fabularnie podczas sesji), niby 'mała' różnica, ale nie pasuje mi to do koncepcji,
To ma być taki chłopiec do roboty, w tym skryba - tak naprawdę paź z czytaniem i pisaniem.
Więc w walce to on może co najwyżej ..zginąć lub zwiać.
Coś w tym stylu 8) .
Aaaaa... No to mogłeś od razu napisać, że chodzi Ci o całkowitego żółtodzioba, co lata wokół swego rycerza na każde zawołanie i patrzy na niego jak na bohatera epopei :P. Okej, dawaj mi swojego mistrza i jego pomocnika - myślę, że będzie ciekawie. Czekam na kartę, Marcus :D
Seks jest jednym z dziewięciu powodów do reinkarnacji. Pozostałych osiem się nie liczy.

Obrazek
Blue Spirit
Bombardier
Bombardier
Posty: 895
Rejestracja: niedziela, 15 lutego 2009, 17:50
Numer GG: 0

Re: [Warhammer 2.0] Tajemnice Schuten

Post autor: Blue Spirit »

ja zawsze gotów. Jeśli uważasz że poczytanie o warhammerze na tawernie wystarcza, to moja karta jest pewna. Tylko wiesz... ta karta to dla mnie czarna magia, w ogóle nie znam systemu warhammer. Mógłbym stworzyć całą postać, opisać ją i wysłać ci a ty wypełniłbyś za mnie te wszystkie umiejętności itp.? Wiem to żałosne - no ale...
Obrazek

to dalej ja, tylko mi kochany baziu ksywkę zmienił :D
MarcusdeBlack
Marynarz
Marynarz
Posty: 327
Rejestracja: środa, 18 lutego 2009, 16:02
Numer GG: 10004592
Lokalizacja: Pałac Złudzeń

Re: [Warhammer 2.0] Tajemnice Schuten

Post autor: MarcusdeBlack »

mistrza i jego pomocnika
I tu się rozumiemy :)
Postaram się jak najszybciej, wolę się nie popędzać bo wyjdzie coś innego niż 'chcem'.
Inna sprawa że mam taki dostęp teraz do sieci, jak szwajcar do morza. Proszę o wyrozumiałość. ;P
"Prawdziwych przyjaciół trudno jest znaleźć, lecz stracić ich jest bardzo łatwo."

Marcus jest okay. Marcusdeblack się dziwnie odmienia jako całość ;P.
Acid
Marynarz
Marynarz
Posty: 320
Rejestracja: sobota, 10 listopada 2007, 17:57
Numer GG: 20329440
Lokalizacja: Dundee (UK)

Re: [Warhammer 2.0] Tajemnice Schuten

Post autor: Acid »

Nesquel pisze:Mógłbym stworzyć całą postać, opisać ją i wysłać ci a ty wypełniłbyś za mnie te wszystkie umiejętności itp.? Wiem to żałosne - no ale...
Żałosne? Nie sądzę, każdy musi jakoś zacząć, więc Cię rozumiem i chcę pomóc. Stwórz postać od strony storytellingowej, a ja zajmę się stroną mechaniczną - dla mnie to żaden problem, Nesquel :). Zaczniemy grę na bank po świętach, więc masz sporo czasu na pomyślenie nad postacią i dopracowanie jej. :)

Marcus
, czekam na kartę :D. Myślę, że z perspektywy oryginalnych postaci jakie się rysują na horyzoncie, to będzie dobra sesja :).
Seks jest jednym z dziewięciu powodów do reinkarnacji. Pozostałych osiem się nie liczy.

Obrazek
Blue Spirit
Bombardier
Bombardier
Posty: 895
Rejestracja: niedziela, 15 lutego 2009, 17:50
Numer GG: 0

Re: [Warhammer 2.0] Tajemnice Schuten

Post autor: Blue Spirit »

ok, moja karta trafi do ciebie.
Żeby nie było: będę grał baśniowym, przybyłym z dalekiego zachodu rycerzem, w lśniącej zbroi z ostrogami, ale równocześnie bardzo sprytnym i przebiegłym człowiekiem dla którego oprócz przyjaźni i rycerskiej cnoty liczy się zysk. Zabił wiele zagrażających ludziom stworów jak dobrzy rycerze z bajek - tyle że on zażądał z góry dwukrotnie wyższej stawki niż na początku proponowano.
Nie należy jednak sądzić że to zimny krwiopijca. Dla przyjaciela gotowy jest rzucić się w paszczę lwa, a dla miłości swego serca może zjeść buta. Ze sznurówkami.

taka postać przejdzie? bo jak nie to zacznę tworzyć inną, nie chce mi się robić długiej karty żeby potem musieć ją zmieniać...
Obrazek

to dalej ja, tylko mi kochany baziu ksywkę zmienił :D
MarcusdeBlack
Marynarz
Marynarz
Posty: 327
Rejestracja: środa, 18 lutego 2009, 16:02
Numer GG: 10004592
Lokalizacja: Pałac Złudzeń

Re: [Warhammer 2.0] Tajemnice Schuten

Post autor: MarcusdeBlack »

Em. Trochę....inne klimaty jak na mój gust, ale nie mnie oceniać.
Acid ma orzech do zgryzienia, mój BG to pewnie by 'Bardzo' polubił twego bohatera. <---sarkazm, jeśli ktoś nie chwyta
"Prawdziwych przyjaciół trudno jest znaleźć, lecz stracić ich jest bardzo łatwo."

Marcus jest okay. Marcusdeblack się dziwnie odmienia jako całość ;P.
Zablokowany